کاردرمانی کودکان شیراز|درمان تکامل|اختلال حرکات کودکان و بزرگسالان
با سابقه ترین و به روزترین مجهزترین کاردرمانی در شیراز و ایران؟/کاردرمانی کودکان برای چه اختلالاتی استفاده می شود؟/آیا پس از آسیب حسی حرکتی ذهنی و شناختی باید به کاردرمانی مراجعه کرد؟/نقش کاردرمانی در بهبود حرکات کودکان و بزرگسالان /

مرکز کاردرمانی قصرالدشت شیراز

معرفی بخش ها و روش های درمانی

پس از یک آسیب جدی، بیماری و یا عمل جراحی، فرد ممکن است به مرور زمان بهبود یابد. توانبخشی مجموعه ای است از اقدامات هدفمند که در آن به فرد کمک می شود تا توانایی از دست رفته خود را پس از یک واقعه، بیماری یا آسیب که منجر به محدودیت عملکردی وی شده است، دوباره به دست آورد. هدف توانبخشی این است که افراد ناتوان بتوانند از حداکثر کارآیی خود بهره گرفته و احساس خود ارزشمندی و مفید بودن برای جامعه داشته باشند.


نوع درمان و هدف از درمان ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. یک فرد مسن که دچار سکته مغزی شده است، ممکن است هدفش از بازتوانی، کسب توانایی لباس پوشیدن و حمام کردن بدون کمک دیگران باشد. برای یک فرد جوان که دچار حمله قلبی شده است، بازگشت به کار و فعالیت های طبیعی اهمیت دارد و کسی که به دیسک کمر و سیاتیک مبتلا شده است، توانبخشی به منظور عملکرد بهتر و بهبود کیفیت زندگی در اولویت می باشد. لذا توانبخشی شامل بخش های مختلفی می باشد که در ادامه ذکر می شود.

 فیزیوتراپی و کاردرمانی
فیزیوتراپی شیوه‌ای از درمان بیماریها و اختلالات عصبی، ماهیچه‌ای، اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریانهای الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. فیزیوتراپی در سالم نگه داشتن اعضا، کمک به بیماران در مدیریت درد و جلوگیری از وقوع بیماری ها نیز کمک شایانی می کند.

لیزر درمانی، تکار درمانی، شاک ویو درمانی، سوزن خشک، الکتروتراپی، مکانوتراپی، اولترا سوند، آی آر تراپی، درمان دستی، ماساژتراپی، بیوفیدبک، مگنت تراپی تنها بخشی از فعالیت های کلینیک جامع توانبخشی قصردشت شیراز در روش درمان فیزیوتراپی است که به پشتوانه نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته خود، خدمات شایانی نظیر از بین بردن درد، کمک به حرکت و توانایی حرکتی، جلوگیری از صدمات ورزشی به ورزشکاران، پیشگیری از جراحی و یا بهبود سریع پس از جراحی، رفع محدودیت های حرکتی در سکته مغزی، کنترل و کاهش مشکلات مربوط به افزایش سن، کاهش عوارض سوختگی، کنترل دیابت و کاهش مشکلات ارتوپدی را به کمک عمل فیزیوتراپی برای افراد ارائه داده است.

 
 کاردرمانی
کاردرمانی علم استفاده از فعالیت های هدفمند در افرادی است که در انجام برخی از امور روزمره خود ناتوان هستند. کاردرمانی یا به اصطلاح occupational therapy، مشکلات جسمی و ذهنی را در کودکان و بزرگسالان از طریق فعالیتهای هدفمند، توانبخشی و درمان می کند. فارغ التحصیلان رشته کاردرمانی را کادرمانگر می نامند و هدف نهایی آنها، پیشگیری از ناتوانی، حفظ حداکثر استقلال و کسب سلامتی است.
مرکز جامع توانبخشی قصردشت شیراز به عنوان حرفه ای ترین مرکز در زمینه توانبخشی، خدمات ارزشمند و درخور توجه ای را در حیطه جسمی و ذهنی با روش های کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی جسمی، کاردرمانی دست، بازی درمانی، اتاق تاریک و موسیقی درمانی برای مراجعه کنندگان خود به ارمغان آورده است.کلینیک کاردرمانی قصرالدشت با فعالیت کار درمانی خود توانسته است مشکلات عدیده ای در حیطه جسمی نظیر تاخیر رشد حرکتی (گردن گرفتن، نشستن، چهار دست و پا راه رفتن)، ضعف در انجام حرکات ظریف پس از تصادف و یا سکته مغزی، مشکلات حرکتی در بیماریهایی نظیر ام اس، فلج مغزی و سوختگی ها را درمان کند. علاوه بر درمان مشکلات جسمی، مرکز توانبخشی کاردرمانی قصردشت در حیطه ذهنی نیز توانسته است با استفاده از کار درمانی، خدمات قابل قبولی نظیر تمرین مهارتهای حرکتی ظریف (گرفتن مداد، بستن دکمه لباس ها و...)، بهبود تعادل، آموزش مفاهیم کلی و مفاهیم شناختی و درکی،آموزش مهارت های روزمره زندگی (ADL)، آموزش مهارت های اجتماعی، تقویت توجه و تمرکز و افزایش تحمل کاری و دستور‌پذیری را به مراجعه کنندگان خود هدیه دهد.
 
 گفتاردرمانی
گفتاردرمانی یا آسیب شناسی گفتار و زبان، رشته‌ای از علوم توانبخشی (زیر شاخه علوم پزشکی) است. متخصصان این رشته به ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان و بلع در کودکان و بزرگسالان می پردازند. به فارغ التحصیلان رشته گفتار درمانی "آسیب‌شناس گفتار و زبان " می گویند.  
مرکز جامع توانبخشی قصردشت با بکارگیری پزشکان معتبر و فراهم آوردن تجهیزات پیشرفته در محیطی آرام توانسته است راهکارهای ارزشمندی را برای درمان اتیسم، اختلال تولید، رشد طبیعی، اختلال یادگیری، اختلال تشدید، تاخیر در حرف زدن و مشکلات جمله‌بندی کودکان، مشکلات تلفظی، مشکلات لکنت و گرفتگی زبان، سکته مغزی و آسیب های مغزی، مشکل بلعیدن و قورت دادن غذا، مشکلات شنوایی و کم شنوایی و مشکلات صوتی و صدا مطرح نماید.
 
 ارتوپدی فنی
کلینیک ارتوپدی فنی در مرکز توانبخشی قصردشت، با انجام اسکن سه بعدی از بیماران و پردازش اطلاعات حاصل از آن، کفی استاندارد و متناسب با پای هر فرد را طراحی می کند. خدمات ارتوپدی فنی در کلینیک قصردشت در بخش های پای دیابتی، کفش و کفی طبی، کفش و وسایل کودکان، وسایل مراقبتی مادر، ارتزهای ویژه ستون فقزات، ارتزهای ویژه اندام تحتانی، ارتزهای ویژه اندام فوقانی و پروتز (اندام مصنوعی) ارائه می گردد. به طوری که در بخش خدمات تخصصی پا، ضمن بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته، اسکن و آنالیز فشارهای وارده بر پا حین ایستادن (آنالیز استاتیک) و راه رفتن (آنالیز دینامیک) و نیز اسکن سه بعدی پا انجام می گیرد و پس از بررسی و طراحی توسط متخصصین مجرب، کفی طبی به صورت سفارشی توسط دستگاه تمام اتوماتیک CNC ساخته می شود. 

اسکن سه بعدی، با قابلیت طراحی قوس طولی و عرضی، بررسی و اصلاح انحرافات مچ پا و تا حدی مشکلات زانو، درد پاشنه پا، کاهش دردهای زانو و کمر، متعادل سازی و توزیع متناسب وزن بدن و از بین رفتن خستگی های موجود در کف پا هنگام راه رفتن‌های طولانی مدت و یا ایستادن های طولانی، امکان ساخت صندل و کفش طبی را در حمایت از اندام و جلوگیری از آسیب در افراد مختلف ایجاد می کند. ساخت کفش های دیابتیک مخصوص بیماران دیابتی و کفش و کفی مناسب برای کودکان از جمله اقدامات ویژه این بخش می باشد.  

سایر اقدامات مکمل این بخش در بهبود و کاهش درد شامل موارد زیر می باشد:

  • ساخت انواع ارتزهای زانو برای مشکلاتی نظیر پاهای پرانتزی یا ضربدری
  • ارتزهای مربوط به پا و مچ پا مانند انواع مچ بندها
  • ارتزهای شبانه برای بهبود التهاب فاشیای کف پا
  • انواع ارتزهای مربوط به ساق پا جهت آسیب های بیرونی مانند شکستگی ها
  • و برخی آسیب های مربوط به بافت عروقی مثل واریس

مرکز توان بخشی قصردشت شیراز به پشتوانه تجربه درخشان خود در زمینه توانبخشی، خدمات ارزشمندی نظیرکاهش و افزایش وزن، کنترل اشتها، چاقی و لاغری موضعی، لاغری با دستگاه، تغذیه در گروه های خاص و تغذیه در بیماری ها را برای مراجعه کنندگان خود به ارمغان آورده است. در مرکز جامع قصردشت شیراز با توجه به اینکه با افزایش وزن در افراد و بیماران، مشکلات ارتوپدیک و دردهای مفصلی افزایش می یابد، اقداماتی در جهت همکاری با تیم تناسب اندام و تغذیه صورت گرفته است تا بیمار پس از انجام معاینات، با کاهش وزن صحیح و رسیدن به وزن سلامت، در جهت کاهش دردهای اسکلتی عضلانی خود نیز تحت نظر متخصصین مربوطه، اقدامات لازم را انجام دهد.


توانبخشی یک فعالیت گروهی می باشد و نیاز به هماهنگی های بین رشته ای و تبادل نظر بین کارشناسان رشته های مرتبط با این مسئله می باشد. هرکدام از بخش های فوق الذکر، جهت کمک به فرد برای بهبود در عملکردی خاص می باشد. به عنوان مثال؛ فیزیوتراپی برای کمک به افزایش قدرت حرکتی و تحرک و تناسب اندام می باشد و یا گفتار درمانی برای کمک به صحبت کردن، درک، خواندن، نوشتن و بلع می باشد. ممکن است فرد آسیب دیده همزمان به چند اقدام توانبخشی نیاز داشته باشد. به عنوان مثال بیمار مبتلا به ام اس که دچار اختلال در گفتار و بلع غذا شده است و همچنین دچار اختلالات حرکتی گردیده است، نیاز به گفتار درمانی دارد که در این صورت نیاز است روی اختلال تکلم و بلع او کار شود و همچنین نیاز به کار درمانی جسمی برای بهبود عملکرد حرکتی دارد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه بیمار مبتلا به ام اس قادر به انجام کارها و برنامه های قبلی خود نمی باشد و کمی از اجتماع و دوستان فاصله می گیرد، احتمالا" دچار افسردگی و یا حتی اضطراب از آینده می شود. لذا به غیر از توانبخشی های جسمی، نیاز به مشاوره توانبخشی نیز دارد. مشاوره توانبخشی یکی از گرایش های مشاوره و راهنمایی است که هدفش، توانمندسازی و مقاوم سازی از لحاظ روانشناختی و روانشناسی به افرادی می باشد که در زندگی خود به نحوی دچار آسیب و بحران شده اند و از لحاظ روحی و روانی آسیب دیده اند. مشاوره توانبخشی به این افراد کمک می کند تا با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند و از توانمندی های باقیمانده خود برای یک زندگی موفق استفاده کنند.


با توجه به این موارد و اهمیت کار تیمی در حاصل شدن بهترین نتیجه درمانی، مرکز جامع توانبخشی قصردشت شیراز با فراهم کردن گروه درمانی مجرب و کامل که همه در یک قالب و زیر نظر پزشک و مجهزترین امکانات روز جهان می باشد، کلیه خدمات درمانی موردتیاز  و موثر را امکان پذیر کرده است.

 

کاردرمانی جسمی از حوزه های تخصصی کاردرمانی است که با هدف توانبخشی جسمی در مبتلایان به مشکلات جسمی _ حرکتی ارائه می شود.

کاردرمانی با بهره بردن از فعالیت‌ های هدفمند به بهبود توانایی های فرد و جلوگیری از تشدید ناتوانی کمک می کند.

کاردرمانی جسمی همچنین به افرادی که به لحاط جسمی _ حرکتی دچار مشکل شده اند کمک می کند تا بتوانند از توانایی های خود حداکثر بهره را برده و بتوانند بطور مستقل زندگی کرده و به فعالیت های خود بپردازند.

عوامل و بیماری های زیادی در بروز مشکلات جسمی و ناتوانی های حرکتی در افراد نقش دارند ، از عوارض ناشی از سالمندی و کم تحرکی تا مشکلات مادرزادی مانند فلج مغزی و یا بیماری هایی مانند سکته مغزی و ام اس نیازمند خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی هستند.

خدمات توانبخشی در این بیماری ها اغلب نیازمند سایر حوزه های توانبخشی همچون فیزیوتراپی ، کاردرمانی ذهنی و گفتاردرمانی نیز می شود.

کاردرمانی جسمی نقش موثری در بازتوانی توانایی های حرکتی فرد و کاهش مشکلات ایجاد شده برای وی در نتیجه بیماری یا آسیب دیدگی دارد.

ارتقای سطح سلامت جسمانی، افزایش استقلال فردی در انجام فعالیت ها و کاهش وابستگی به اطرافیان از مهم ترین مزایای کاردرمانی در این حوزه است.

ارزیابی و درمان برای کمک به کاهش مشکلات حرکتی و بهبود کیفیت زندگی توسط کاردرمانگران در این حوزه ارائه می شود.

کاردرمانی جسمی در اصفهان

موارد کاربرد کاردرمانی جسمی

  • مشکلات جسمی_حرکتی در کودکان مبتلا به فلج مغزی (cp)
  • مشکلات جسمی _حرکتی در کودکان مبتلا به سندرم داون و سایر سندرم های ژنتیکی
  • اختلالات عصبی_عضلانی مانند دیستروفی عضلانی دوشن
  • مشکلات جسمی ایجاد شده پس از سکته مغزی و ضربه مغزی
  • اختلالات تعادلی و مخچه ای
  • تاخیر حرکتی کودکان
  • اختلالاتی همچون صافی کف پا
  • نوروپاتی ها
  • مشکلات حرکتی ناشی از بیماری هایی همچون ام اس و پارکینسون
  • تاخیر حرکتی در کودکان
  • آسیب های مانند فلج ارب (فلج زایمانی) ، میلومننگوسل ، تورتیکولی و …
  • مشکلات جسمی ایجاد شده در اثر تشنج در کودکان
  • مشکلات جسمی در افراد ضایعه نخاعی 
  • کمک به کاهش عوارض و مشکلات جسمی دوران سالمندی
  • اختلالات حرکتی مرتبط با کوتاهی اندام ها
  • و …

کلینیک کاردرمانی خوب در شیراز

برای دریافت خدمات کاردرمانی جسمی در شیراز می توانید به کلینیک توانبخشی قصردشت( کاردرمانی در شیراز – گفتاردرمانی در شیراز ) مراجعه بفرمایید.

متخصصان ما در کلینیک کاردرمانی قصردشت در شیراز پس از ارزیابی دقیق شرایط فرد نیازمند خدمات توانبخشی تمام تلاش خود را برای بهبود مشکلات ایجاد شده برای وی و کمک به او برای داشتن زندگی بهتر می کنند.

 

کاردرمانی قصردشت/ مجهزترین مرکز کاردرمانی در شیراز

کاردرمانی قصردشت(مخصوص کودکان- بزرگسالان) آمادگی ارائه انواع خدمات کاردرمانی با مجهزترین تجهیزات در شیراز را دارا می باشد

 

به گزارش مراجعین و پزشکان محترم شیراز، کاردرمانی قصردشت (مخصوص کودکان- بزرگسالان) آمادگی ارائه انواع خدمات کاردرمانی با مجهزترین تجهیزات در شیراز را دارا می باشد.

ارزیابی و درمان توانبخشی بیماران نورولوژی و ارتوپدی

کاردرمانی جسمانی کودکان

کاردرمانی در اختلالات ذهنی کودکان

کاردرمانی در بیماران نورولوژی

کاردرمانی در سالمندان

توانبخشی دست و اندام فوقانی

گفتار درمانی

چه کودکانی نیاز به کاردرمانی دارند: اوتیسم،سی پی، اختلال رشد و حرکتی

تصورات غلط بسیاری در مورد کاردرمانی برای کودکان وجود دارد. این امر عمدتاً از طرف افرادی صورت می‌گیرد که به صورت کامل متوجه فواید و موارد استفاده کاردرمانی نیستند. کودکان می‌توانند از کاردرمانی بهره مند شوند و از آن سود ببرند زیرا این امر به پیشرفت مهارت‌ها و پیشرفت فکری و بدنی آنها کمک می‌کند. این نوع درمان به منظور کمک به کودک در رسیدن به جایی است که یک زندگی عادی امکان پذیر باشد، به علاوه برای پاسخگویی به نیازهای خاص و انفرادی هر کودک می‌باشد

بسیاری از کودکان می‌توانند از فواید کاردرمانی بهره مند شوند. برای بهره مندی از این نوع روش درمانی، نیازی به پشت سر گذاشتن چیزی ندارند. با این حال، اگر فرزند شما از هر نوع پیشرفتی عقب مانده باشد، از مزایای کاردرمانی اختصاصی و بهینه شده بهرمند می‌شود.

کودکان کاردرمانی را به عنوان یک کار نمی‌بینند. در عوض، آنها کاردرمانی را بازی‌هایی می‌دانند که باید بازی کنند. آنها ضمن تسلط بر مهارت‌های جدید، سرگرم نیز می‌شوند. هرچه تعداد بازی های بیشتری انجام شود، مهارت‌های بیشتری به آنها یاد داده می‌شود و هر چه این مهارت‌ها بیشتر به دست بیایند، در آینده کمک بیشتری به کودک در انجام کارهای روزمره و کارهای اختصاصی می‌شود. کاردرمانی انواع مهارت‌ها را در بر می‌گیرد و به بچه ها اجازه می‌دهد تا درگیر این کارها شوند و در بسیاری موارد، از همسالان خود جلوتر می روند.

هت کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت جهت کاردرمانی کودک در کلینیک قصردشت با شماره تلفن‌های 09392024636 تماس حاصل فرمایید.

چه کودکانی به کاردرمانی نیاز دارند؟ 


چه کودکانی به کاردرمانی نیاز دارند؟

کاردرمانی کودکان به بیماران کودک کمک می‌کند تا پتانسیل های کامل خود را کشف کرده و به کارکرد بهینه دست یابند. برنامه کاردرمانی برای کودکانی که یکی از شرایط زیر را دارند کمک می‌کند:

  • اوتیسم
  • تومورهای مغزی و سایر سرطان‌ها
  • فلج مغزی 
  • اختلالات مادرزادی
  • آنومالی‌های کرانوفاسیال (Craniofacial anomalies)
  • ناتوانی در رشد
  • ناتوانی های مربوط به یادگیری
  • بیماری های ارتوپدیک
  • شرایط عصبی عضلانی
  • اختلالات تغذیه ای و بلع
  • سایر شرایط پیچیده پزشکی

مزایای کاردرمانی کودک 


سال‌های اولیه زندگی فرزند شما بسیار مهم است زیرا در این سال ها رشد و پیشرفت اجتماعی، رشد شناختی و جسمی کودک شما اتفاق می‌افتد. سه سال اولیه بسیار مهم است زیرا مغز کودک در این مرحله تکامل می‌یابد.

متأسفانه، همه کودکان با موفقیت از این نقاط مهم رشد نمی‌گذرند. برخی از کودکان همان طور که باید بالغ و رشد نمی‌کنند و از این طریق پیشرفت و رشد را به تاخیر انداخته و یا محدود می‌کنند. اگر فرزند شما با این مشکلات روبرو شود و برای پیشرفت و رشد بهینه نیاز به حمایت داشته باشد، کاردرمانی در کودکان کمک شایانی خواهد کرد. با استفاده از کاردرمانی مناسب، کودکان می‌توانند از پیشرفت های ملموس، بهبود مهارت های ارتباطی و شناختی، با حداقل تاخیر در رشد بهره مند شوند. این روش درمانی مطابق با شرایط یا ناتوانی فرزند شما انجام می‌شود. کاردرمانی کودکان دارای مزایای بسیاری است. این امر برای طیف گسترده ای از اختلالات و بیماری ها استفاده می‌شود و فرزند شما را برای زندگی سالم و عادی آماده می‌کند. چند مورد از این مزایا شامل موارد زیر است:

کمک به انجام فعالیت‌های روزمره 

کاردرمانی به کودکان در حال رشد کمک می‌کند که در فعالیت های مختلف روزانه از جمله مسواک زدن دندان ها، توالت کردن، لباس پوشیدن، نوشتن و نقاشی و غیره با مشکل روبرو نشوند. هدف از کاردرمانی توسعه این مهارت های مهم و توانایی های مرتبط با زندگی روزانه در کودکان است.

پردازش حسی را بهبود می‌بخشد

غالباً مشاهده می‌شود که کودکانی که مشکلات پردازش حسی دارند با استفاده از پنج حس اصلی خود مانند بینایی، لامسه، بویایی و غیره قادر به تولید کافی از اطلاعات نیستند، بیشتر این کودکان می‌توانند از حساسیت کم، حساسیت بیش از حد یا حتی هر دو آنها در مکان های مختلف از جمله خانه، مدرسه یا زمین بازی را داشته باشند.

کودکی که دارای مشکلات پردازش حسی است، می‌تواند توسط بزرگ‌سالان یا کودکانی که در همان نزدیکی مشغول کار هستند یا در یک سطح عادی صحبت می‌کنند، دچار ناراحتی شود. آنها می‌توانند احساس ناخوشایند یا درد ناشی از نوسان در نوسانات، بازی در یک سالن جنگل یا حتی پیاده روی توسط آنها و مسواک زدن تصادفی در برابر پوست لخت خود احساس کنند. ممکن است آنها از نفس کشیدن فرد دیگر، کلاس بدنسازی یا حتی دوچرخه سواری خودداری کنند زیرا حرکت آنها را بسیار ناراحت کننده می‌کند. کاردرمانی برای این کودکان مفید است زیرا می‌تواند به آنها در بهبود توانایی خود در تنظیم ورودی حسی کمک کند تا بتوانند در فعالیت هایی که بچه ها دوست دارند انجام دهند شرکت کنند.

توسعه مهارت‌های حرکتی را بهبود می‌بخشد 

 کار درمانی کودک توسعه مهارت‌های حرکتی را بهبود می‌بخشد

مهارت‌های حرکتی ریز حرکات کوچکی است که با انگشتان پا، انگشتان دست، مچ دست، لب و زبان مانند نگه داشتن یک شی کوچک یا برداشتن یک قاشق انجام می‌شود. اگر فرزند شما با در مهارت های حرکتی ریز و ظریف مشکل دارد، ممکن است با یک یا چند مورد از موارد زیر دچار مشکل شود:

  • بازی با اسباب بازی‌ها و پازل‌ها
  • نگه داشتن یک مداد
  • استفاده از وسایل نقره یا نی در یک زمان مناسب از نظر سنی
  • استفاده از قیچی
  • استفاده از زیپ، دکمه، کفش
  • رنگ آمیزی، ترسیم، ردیابی، پیش نویس اشکال
  • دست خط بد، و داشتن مشکل در نوشتن حروف و شماره‌ها
  • عدم تسلط دست در یک زمان مناسب از نظر سنی
  • اجتناب از کارها و بازی‌هایی که به مهارت‌های حرکتی خوب نیاز دارند

مهارت‌های حرکتی ظریف به ما کمک می‌کند تا بازوها، پاها و سایر قسمت‌های بدن خود را حرکت داده و هماهنگ کنیم. آنها عضلات بزرگ‌تری را درگیر می‌کنند که به ما در کنترل بدن کمک می‌کنند. کودکی که در حرکت، قدرت و یا تعادل عقب مانده است ممکن است دست و پا چلفتی یا ناهماهنگ باشد. آنها همچنین ممکن است با یک یا چند مورد از موارد زیر مشکل داشته باشند:

  • بالا رفتن و پایین رفتن از پله ها در سن مناسب
  • هماهنگی هر دو طرف بدن
  • درک مفهوم راست و چپ
  • مهارت توپ ضعیف
  • تعادل ضعیف

پردازش بصری به ما کمک می‌کند تا آنچه را که می‌بینیم، حس کنیم. این فرایندی در مغز ماست که اطلاعات بصری را تفسیر می‌کند. اگر فرزند شما با مشکل مهارت‌های پردازش بینایی دست و پنجه نرم می‌کند، ممکن است با یک یا چند مورد از موارد زیر دچار مشکل شود:

  • وجود مشکل در تشخیص فاصله و اندازه حروف
  • تشخیص حروف
  • مشکل در کپی کردن اشکال
  • مشکل در ردیابی بصری و عبور از خط میانی
  • مشکل در یافتن اشیاء در بین اشیاء دیگر
  • داشتن مشکل در کپی برداری از نقاط نزدیک و دور
  • داشتن مشکل با مفهوم راست و چپ

مهارت‌های بازی می‌تواند به کودک کمک کند تا دنیای اطراف خود را درک کند. کودک می‌تواند اعتماد به نفس به دست آورد، حل مسئله را یاد بگیرد و مهارت‌های اجتماعی را از طریق بازی رشد دهد. اگر یک یا چند مورد از موارد زیر را نشان دهد، فرزند شما ممکن است در دستیابی به این مهارت دچار مشکل شود.

  • برای شروع بازی به راهنمایی بزرگ‌سالان نیاز دارد
  • داشتن مشکل با بازی های تقلیدی
  • سرگردانی بدون هدف و بدون بازی هدفمند
  • به سرعت از یک فعالیت به فعالیت دیگر منتقل می‌شود
  • اسباب بازی های مناسب را کشف نمی‌کند
  • ساعت ها در بازی تکراری شرکت می‌کند (به عنوان مثال، اسباب بازی های خود را کنار هم می چیند)
  • هنگام بازی با همسالان یا خواهران و برادران خود نمی‌تواند ارتباط مناسب برقرار کند
  • مفاهیم اشتراک گذاری را درک نمی‌کند و نمی‌تواند انجام کارها را در نوبت مشخص قبول کند

به یاد داشته باشید که همه کودکان متفاوت هستند و این مجموعه مهارت‌ها را با سرعت خاص خود پرورش می‌دهند. با این حال، اگر فکر می‌کنید فرزند شما ممکن است با اتخاذ برخی از قسمت‌های مهارت فوق در تلاش باشد، می‌توانید با یک متخصص کاردرمانی تماس بگیرید.

کاردرمانی برای تعاملات اجتماعی

مداخله کاردرمانی ممکن است در مواردی که کودک رفتارهای غیرعادی را در زمین بازی نشان می‌دهد ضروری باشد. به عنوان مثال، دویدن به فرزندان دیگر یا ایستادن در فاصله خیلی نزدیک با همسالان خود در خط. دشوار بودن صحبت با فرزندان دیگر، نشانگر خوبی برای معلمان و مراقبان مراقبت از بازی در هنگام بازی کودک است. به همین ترتیب ، ممکن است در کودک پرچم قرمز مشاهده کنید، اگر به نظر برسد که آنها بیشتر از آن چیزی هستند که در فعالیت های زمین بازی شرکت می‌کنند. آنها ممکن است تماشا کنند که کودکان دیگر از نوسان خود لذت ببرند اما در واقع آن را به طور مستقل امتحان نمی‌کنند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که بعضی از کودکان عمداً روی زمین می‌افتند یا از بعضی دیگر فرار می‌کنند. این یک دلیل نگرانی نیز هست.

مزایای کاردرمانی کودکان در خانه چیست


کاردرمانی در منزل مبتنی بر کاردرمانی است که درمانگر در آسایش خانواده هایی که خانه خود دارند، خدمات ارائه می‌دهد. داشتن یک محیط آشنا برای کار کردن می‌تواند برای شما به عنوان والدین و همچنین کودک مفید باشد. چه چیزی می‌تواند بهتر از کسی باشد که هر هفته به خانه شما بیاید تا با کودک شما و با یک اسباب بازی بازی کند؟

در زیر برخی از مزایای استفاده از کاردرمانی در منزل ذکر شده است:

اجرای مداخلات / راهبردها در کارهای روزمره شما

مزایای کار درمانی در خانه

مراجعه یک متخصص کاردرمانی به خانه شما مفید است زیرا می‌تواند به مراقبان کمک کند تا استراتژی های روزمره و فعالیت های خود را عملی کنند. بعضی اوقات برای مراقبین سخت است که استراتژی هایی را که توسط پزشک خود در اختیار آنها قرار می‌گیرد، اجرایی کنند، بنابراین داشتن درمانگر در خانه به آنها اجازه می‌دهد تا روال را رعایت کرده و به مراقب نشان می‌دهند که چگونه راهکارها را در فعالیت های روزمره کودک پیاده کند و هرگونه راهنمایی دیگری را ارائه دهد. همچنین خانه بودن یک روش عالی برای کار در فعالیتهای روزمره زندگی مانند تغذیه، نظافت، توالت و لباس پوشیدن است زیرا خانه محیط طبیعی کودک است که برای آن مرتباً آن کارها را انجام می‌دهد.

استفاده از اسباب بازی‌ها و تجهیزات در خانه برای بهبود مهارت 

استفاده از اسباب بازی ها و تجهیزات در خانه برای بهبود مهارت از مزایای کار درمانی در منزلیکی دیگر از مزایای بزرگ برای داشتن یک متخصص کاردرمانی در خانه شما این است که آنها می‌توانند ببینند چه اسباب بازی ها یا وسایلی را که قبلاً در اختیار دارید ، می‌تواند برای بهبود مهارت و پیشرفت کودک شما مفید باشد. اگر خانواده ها قبلاً اسباب بازی ها یا  وسایل را در خانه داشته باشند ، احتمالاً پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده توسط درمانگر را عملی می‌کنند.

آموزش والدین 

حضور در خانه فرصتی عالی برای آموزش والدین است. وجود درمانگر در خانه شما به پزشک متخصص این امکان را می‌دهد تا استراتژی‌های مداخله را برای شما نشان دهد. به عنوان والدین، می‌توانید جلسات درمانگر را با فرزند خود نیز رعایت کنید و با درمانگر راهکارهایی را تمرین کنید تا در صورت عدم وجود درمانگر در آنجا، احساس راحتی کنید. همچنین از آنجا که درمانگر در منزل است که با کودک خود کار می‌کند می‌توانید هر گونه سؤالی را نیز مطرح کنید.

راحتی 

مراجعه یک متخصص کاردرمانی به خانه شما این امر را برای خانواده‌تان بسیار راحت می‌کند زیرا مجبور نیستید به هیچ کجا مراجعه کنید! هنگامی که یک درمانگر به خانه می آید، این کار می‌تواند به ثبات درمانی کمک کند.

حریم خصوصی 

ارائه درمان در محیط خانه امکان حفظ حریم خصوصی خانواده را فراهم می‌آورد. خانواده‌ها تمایل دارند که در مورد هر موضوع دشوار مربوط به فرزندشان در خلوت خانه خود احساس راحتی کنند و راحت تر صحبت کنند.

کاردرمانی در منزل می‌تواند هم برای کودکان و هم برای خانواده های آنها بسیار مفید باشد، اما داشتن خدمات در یک کلینیک و مدرسه می‌تواند برای بهبود مهارت و استقلال فرزند شما با فعالیت‌ها نیز بسیار مفید باشد. این کلینیک اغلب تجهیزات بیشتری را برای استفاده درمانگر در طول درمان، مانند نوسانات، در اختیار خواهد داشت. حتما با پزشک خود صحبت کنید که توصیه‌های آنها می‌تواند برای کودک شما چه فایده ای داشته باشد زیرا نیازهای هر کودک متفاوت است.

 

برچسب ها :


مجهزترین کاردرمانی شیرازقوی ترین مرکز کاردرمانی شیرازعالی ترین کاردرمانی شیرازپیشرفته ترین کلینیک کاردرکانی کودکان شیرزمرکزتخصصی کاردرمانی در شیرازکاردرمانی شیرازکاردرمانی در شیرازکلینیک کاردرمانی در شیرازکلینیک گفتاردرمانی در شیرازگفتاردرمانی شیرازکلینیک قصردشت شیرازکلینیک گفتاردرمانی شیراز قصرالدشتمراکز کاردرمانی در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازمراکز گفتاردرمانی در شیرازمراکز گفتاردرمانی شیرازکاردرمانگرکاردرمانارگوتراپارگوتراپیستارگوتراپیهندتراپینوروفیدبکبیوفیدبکتحریک الکتریکی مغزکاردرمانیگفتاردرمانیکاردرمانی قصردشتکاردرمانی قصرالدشتکاردرمانی پیشه ورکاردرمانی سجاد پیشه ورکاردرمانی در شیرازکاردرمانی ایرانکاردرمانی فارسکاردرمانی در استان فارسکاردرمانی در قصردشتکاردرمانی نزدیک قصرالدشتکاردرمانگر شیرازکاردرمان شیرازکاردرمان در شیرازبهترین کاردرمان در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازبهترین کاردرمانی در شیرازمراکز معتبر کاردرمانی در شیرازکلینیک های کاردرمانی در شیرازکاردرمانی خوب در شیرازکاردرمانی در منزلکاردرمانی در منزل درشیرازکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزلتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتتوانبخشی پیشه ورتواتبخشی سجاد پیشه ورسجاد پیشه ورارگوتراپیست سجاد پیشه وردرمان سکته مغزی شیرازدرمان فلج مغزی شیرازدرمان تاخیر حرکتی در شیرازمجهزترین کلینیک شیرازمجهزترین کلینیک کاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازکلینیک کاردرمانی شیرازکلینیک کاردرمانیکاردرمانی جسمیکاردرمانی ذهنیکاردرمانیکاردرمانی کودکانکاردرمانی فلج مغزیکاردرمانی سالمندانفیزیوتراپی در شیرازفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی در منزل شیرازبهترین فیزیوتراپی در شیرازدرمان در منزل شیرازکاردرمانگرشیرازکاردرمان شیرازارگوتراپ شیرازارگوتراپیست شیرازارگوتراپی شیرازهندتراپی شیرازنوروفیدبک شیرازبیوفیدبک شیرازتحریک الکتریکی مغز شیرازفیزیوتراپیفیزیوتراپی اطفالفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی اطفال در شیرازفیزیوتراپی کودکان در شیرازدرمان لکنت شیرازدرمان اختلال بلع شیرازدرمان سی پیدرمان فلج مغزیدرمان سی پیدرمان اوتیسمدرمان اتیسمکاردرمانی اوتیسمکاردرمانی اتیسمتاخیر حرکتیتاخیر رشدیدرمان فلج مغزی شیرازدرمان سی پی شیرازدرمان اوتیسم شیرازدرمان اتیسم شیرازکاردرمانی اوتیسم شیرازکاردرمانی اتیسم شیرازتاخیر حرکتی شیرازتاخیر رشدی شیرازسکته مغزیآفازیکلینیک توانبخشی شیرازتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتکلینیک توانبخشی شیرازمرکز توانبخشی شیرازکلینیک تخصصی توانبخشی کاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازکاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازکلینیک تخصصی گفتاردرمانی لکنت قصرالدشت شیرازشیرازنوروتراپینوروتراپیستلباس فضاییاسپایدرکیجپارافین تراپیپارافین درمانیاختلال یادگیریعقب ماندگی ذهنیسندروم داونسندرم داونهیدروتراپیاب درمانیآب درمانیماساژدرمانی در شیرازماساژاختلالات جسمی حرکتیضایعات نخاعیپارکینسونام اسضربه مغزیسالمندانحرکات اصلاحیاسکلتی عضلانیارگونومینوروتراپی در شیرازنوروتراپیست در شیرازلباس فضایی در شیرازاسپایدرکیج شیرازپارافین تراپی شیرازپارافین درمانی شیرازاختلال یادگیری شیرازعقب ماندگی ذهنی شیرازسندروم داون شیرازسندرم داون شیرازهیدروتراپی شیرازاب درمانی در شیرازآب درمانی شیرازماساژ در شیرازاختلالات جسمی حرکتی شیرازضایعات نخاعی در شیرازپارکینسون در شیرازام اس شیرازضربه مغزی شیرازسالمندان در شیرازحرکات اصلاحی شیرازاسکلتی عضلانی در شیرازارگونومی در شیرازکادردرمانیکادردرمانی در شیرازکادردرمانی شیرازکروناتاخیر گفتاریدرمان تاخیر گفتار و زباندرمان تاخیر گفتار شیرازرشدحرکتی شیرازرفتار حرکتی شیرازبهترین دکتر گفتاردرمانی در شیرازبهترین دکترگفتاردرمانی شیرازدرمان تشنج شیرازمتخصص تشنج شیرازبهترین دکتر تشنج شیرازدکتر خوبدکترخوببهترین دکتربهترین گفتاردرمانیبهترین کاردرمانیدکتر لکنت شیرازبهترین متخصصپزشک خوبخدمه العلاج الوظیفیکاردرمانی در خانه شیرازگفتاردرمانی در خانه شیرازمطب کاردرمانی در شیرازمطب گفتاردرمانی در شیرازدکتر گفتاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازمرکز کاردرمانی در شیرازمرکز گفتاردرمانی در شیرازکاردرمانی چمران شیرازکاردرمانی ستارخان شیرازکاردرمانی ولیعصر قصردشتکاردرمانی زند شیرازکاردرمانی زرهی شیرازکاردرمانی ولیعصر شیرازکاردرمانی معالی اباد شیرازکاردرمانی ملاصدرا شیرازکاردرمانی شهرک صدرا شیرازکاردرمانی صدرا شیرازکاردرمانی استقلال شیرازکاردرمانی پاسداران شیرازکاردرمانی آبادهکاردرمانی اقلیدکاردرمانی ارسنجانکاردرمانی استهبانکاردرمانی بواناتکاردرمانی پاسارگادکاردرمانی جهرمکاردرمانی گویمکاردرمانی کوارکاردرمانی بوشهرکاردرمانی بندرعباسکاردرمانی تهرانکاردرمانی اصفهانکاردرمانی درسعادت شهرکاردرمانی خرامهکاردرمانی خرم‌بیدکاردرمانی خنجکاردرمانی دارابکاردرمانی رستمکادرمانی خانه زنیانکاردرمانی زرین‌دشتکاردرمانی سپیدانکاردرمانی سروستانکاردرمانی فراشبندکاردرمانی فساکاردرمانی فیروزآبادکاردرمانی قیر و کارزینکاردرمانی کازرونکاردرمانی کوارکاردرمانی گراشکاردرمانی لارستانکاردرمانی لامردکاردرمانی مرودشتکاردرمانی ممسنیکاردرمانی مهرکاردرمانی نی‌ریزدرمان انلاینکاردرمانی انلاینگفتاردرمانی انلاینکاردرمانی آنلاین شیرازگفتاردرمانی آنلاین شیرازدرمان در منزلکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازهوم ویزیت شیرازگفتاردرمانی مجازیگفتاردرمانی تصویریگفتاردرمانی با واتساپکاردرمانی مجازیکاردرمانی تصویریکاردرمانی با واتساپبهترین دکتر گفتاردرمانی شیرازبهترین دکتر کاردرمانی شیرازکاردرمانی کودکان در شیرازکاردرمانی کودک در شیرازکاردرمانی بزرگسالان در شیرازگفتاردرمانی کودکان در شیرازگفتاردرمانی کودک در شیرازگفتاردرمانی بزرگسالان در شیرازاطفالسالمندانسالمندبهترین متخصص مغزو اعصاب کودکان در شیراز نورولوژیبهترین متخصص مغزو اعصاب بزرگسالان در شیراز نورولوژیستبهترین متخصص ارتوپد کودکان در شیرازبهترین متخصص ارتوپد بزرگسال در شیرازبهترین متخصص روانپزشکی کودکان در شیراز روانپزشکروانپزشک شیرازاینستاگرام و تلگرام ونشانی و تلفن و آدرس کلینیک ها و مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازدکتر گفتاردرمانی در شیرازدکتر فیزیوتراپی در شیرازدکتر پیشه ورگفتاردرمانی دارابگفتاردرمانی آبادهگفتاردرمانی اقلیدگفتاردرمانی بواناتگفتاردرمانی خرم بیدگفتاردرمانی سرچهانگفتاردرمانی پاسارگادگفتاردرمانی مرودشتگفتاردرمانی اقلیدگفتاردرمانی بیضاگفتاردرمانی سپیدانگفتاردرمانی رستمکاردرمانی ممسنیگفتاردرمانی کوه چنارگفتاردرمانی کازرونگفتاردرمانی زرقانکاردرمانی خرامهگفتاردرمانی ارسنجانکاردرمانی بختگانگفتاردرمانی نی ریزکاردرمانی استهبانسروستانکوارفیروزابادفراشبندخفرفسادارابجهرمقیرو کارزیناوزخنجگراشلامردمهرلارستانزرین دشتنورابادحاجی ابادقیرقائمیهاردکانصفاشهرمصیریباب اناراباده طشکبواناتکره ایسعادت شهردشتی و دشتستانکامفیروزتخت جمشیدارژنخان زنیاندشت ارژنکرماناهوازخوزستانبوشهرعسلویهبندرعباسبندرلنگهقشمکیشیاسوجبرازجانگناوهخورموجبندرگناوهکنگانبندرکنگانجمعالی شهربندردیلمدیلماب پخشدشتستاندشتینخل تقیچغادکاهرمبنککاکیبیدخونسعدابادخارکشبانکارهبردستانسیرافابداندیرریگدالکیبهارستانبردخونچاه مبارکدوراهکدلواربادولهابادانارستانتنگ ارمریزشنبهفیزیوتراپی دارابکلمهبوشکانبیمارستان توانبخشی شیرازهرمزقلعه قاضیتازیان پایینفینتختشمیلمینابخمیررودانشهابدرگهانسوزاطبلحراالعلاج الوظيفي في شيرازعلاج النطق في شيرازالعلاج الطبيعي في شيرازإعادة التأهيل في شيرازماستر العلاج الوظیفیدانشگاه علوم پزشکی شیرازدانشکده توانبخشی شیرازبازارکار کاردرمانیبازکار کاردرمانی در شیرازبازارکارگفتاردرمانی در شیرازبازارکار فیزیوتراپی در شیرازرشته فیزیوتراپیکاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شیرازفیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شیرازنظام پزشکینظام پزشکی شیرازکد نظام پزشکیارتوپد شیرازمغزواعصاب شیرازروانپزشک شیرازنورولوژیست شیرازسلول های بنیادی شیرازجراح شیرازپزشکمتخصصکارشناسکارشناس ارشدکارشناسی ارشدرشته های دانشگاه علوم پزشکی شیرازفیزیوتراپی اطفال شیرازفیزیوتراپیست اطفالفیزیوتراپی کودکان شیرازفیزیوتراپی نوزادان شیرازکودکنوزاداطفالبزرگسالبزرگسالانمراکزدرمانگاهبیمارستانکلینیکمطبمستشفی فی شیرازمستشفیhospitalshirazعلوم پزشکی شیرازایرانشیرازفارس

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی :*

پست الکترونیک :

نظرات: *

آدرس ارتباطی ما

نشانی:ایران _فارس_شیراز_میدان قصرالدشت(مترو)_انتهای کوچه99قصرالدشت (مقربی)_فرعی راست ابتدای کوچه 34 وکلا(ایمان شمالی/همت شمالی)

موبایل : 09392024636

تلفن تماس : 07136308341